Cum sa alergi corect? 10 reguli esentiale

Cum sa alergi corect pentru a obtine rezultatele dorite

Alergatul, se stie, este unul dintre cele mai eficiente si cele mai la indemana tipuri de sport pentru slabit; nu ai nevoie de echipament special, de aparate complicate, de un antrenor personal sau de o tehnica anume…oare? Intr-adevar, alergatul nu este un sport complicat, insa sunt cateva aspecte de care trebuie sa tii cont pentru ca eforturile tale sa dea rezultate.

Si pentru ca alergatul este indicat atat pentru ameliorarea sanatatii fizice, cat si pentru imbunatatirea capacitatilor cognitive, astazi iti prezentam 10 trucuri care te invata cum sa alergi corect.

Cum sa alergi corect in 10 pasi

Indiferent daca faci jogging ocazional sau te pregatesti sa participi la un maraton, iata ce ar trebui sa stii despre cum sa alergi corect:

1. Nu-ti incovoia umerii, relaxeaza-ti muschii si pastreaza-ti spatele drept pentru ca o postura dreapta “forteaza” muschii spatelui si pe cei fesieri sa lucreze mai mult si astfel tu vei obtine rezultate mai repede;

2. Misca-ti bratele in fata si in spate, ca miscarea pendulului, nu le aduce in fata pieptului si nu le mentine rigide;

3. Indoaie-ti coatele la 90° si strange palmele in pumn, dar nu foarte tare, ci lejer;

4. Relaxeaza-ti gleznele pentru a evita accidentele, nu le mentine rigide;

5. Ritmul ideal de alergare pentru a parcurge o distanta mare este de 180 de pasi/ minut, iar pentru a afla cat de aproape esti de acesta cifra, numara de cate ori piciorul tau stang atinge pamantul in 30 de secunde, apoi inmulteste cu 2. Daca vrei o viteza mai mare de alergare, crestete numarul de pasi, nu marimea unui pas pentru ca iti poti forta incheieturile si muschii. De asemenea, nu trebuie sa cresti numarul de miscari ale bratelor, acesta trebuie sa ramana constant pe toata durata alergatului;

6. Atunci cand alergi, priveste in fata, nu in jos, si incearca sa-ti tii capul si gatul fix;

7. Nu te chinui sa respiri intr-un anumit mod, ci incearca sa te relaxezi si sa mentii un ritm al respiratiei constant. Nu conteaza daca respiri pe nas sau pe gura (decat in sezonul rece), important este sa te simti confortabil;

8. In timp ce alergi, indicat este sa-ti mentii abdomenul putin incordat, dar nu te forta din start, te vei obisnui pe parcurs;

9. Incearca, pe cat posibil, sa aterizezi pe parte din fata a talpii pentru ca, daca aterizezi pe calcai, coloana vertebrala, soldurile si gleznele vor fi supuse unui impact foarte puternic si poti risca accidentarea; de asemenea, ai grija ca incaltamintea sa fie una potrivita, una care sa nu te incomodeze sau sa-ti forteze laba piciorului si glezna;

10. Inainte de a alerga, nu uita sa faci cateva exercitii de incalzire, cum ar fi exercitiile de stretching si repeta-le dupa ce ai terminat de alergat, pentru a nu-ti supune organismul unei schimbari bruste de ritm.

2016-10-12T10:10:27+00:00 April 3rd, 2016|Antrenamente, Cardio, Fitness, Sanatate|

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.