Cum sa scapi de grasimea de pe abdomen

Ce tipuri de grasime exista in corp?

Inainte de a incerca sa scapi de grasimea abdominala, trebuie sa stii cu ce te lupti. Grasimea abdominala poate fi periculoasa si este deseori corelata cu boli cardiace, diabet sau hipertensiune. Pentru a stabili cu exactitate gradul de risc, este bine sa detectezi intai ce tip de grasime ai pe abdomen. Asadar, grasimile din corpul uman sunt de doua tipuri: viscerale si subcutanate.

Inainte de a incepe un program pentru dezvoltarea masei musculare, multi dintre voi isi doresc sa scape de grasimea de pe abdomen. Inainte de a descoperi cum poti face acest lucru, trebuie sa stii ca nu exista medicamente sau solutii minune aplicabile tuturor. Cu toate acestea, exista indicatii de care poti tine cont pentru a accelera procesul de slabire in zona abdomenului, care vor functiona indiferent de constitutia si caracteristicile tale genetice. Decizia de a scapa de grasimea de pe abdomen este una indicata indiferent ca iti doresti sa urmezi un program de culturism, sau pur si simplu, din motive estetice. De ce? Pentru ca grasimea abdominala ridica mai multe probleme de sanatate decat orice alt tesut adipos din organism. Asadar, acest demers va fi benefic si pentru sanatatea ta.

Grasimile viscerale sunt cele din interiorul corpului, care invelesc si protejeaza organele interioare. In cantitatile potrivite, acestea sunt benefice, insa odata ce dieta nesanatoasa si stilul de viata provoaca cresterea volumului acestui tip de grasimi, apar problemele de sanatate grave, obezitatea morbida, bolile de inima etc.

Grasimile subcutanate sunt cele de la exterior, care cauzeaza aspectul „dolofan” si sunt considerate inestetice. Acestea se depun, in cele mai multe cazuri, pe abdomen, solduri, coapse si fese, si sunt foarte moi la atingere. Fara un risc major asupra sanatatii, acestea sunt mai usor de eliminat cu o dieta corecta si miscare zilnica.

Asadar,  daca te confrunti cu un abdomen moale, usor lasat, cu aspect inestetic si cu grasimi acumulate mai mult in zona ombilicului, vestea buna este ca problema poate fi corectata in cativa pasi simpli si cu multa motivare. In schimb, daca abdomenul este umflat si tare la atingere, este posibil sa fi acumulat grasimi viscerale, caz in care este recomandat sa consulti un medic, pentru a evita riscurile la care corpul tau este supus din cauza surplusului de grasimi depuse pe organele interne.

Ce alimente sa consum pentru a reduce grasimea de pe abdomen?

Inainte de a incepe un program de exercitii localizate pentru un abdomen plat, trebuie sa stii ca mai importanta decat miscarea dedicata acestei probleme este alimentatia. Da, ceea ce consumi ajuta mai mult decat exercitiile atunci cand vrei sa scapi de grasimea de pe abdomen.

Un studiu recent arata ca exista un asa zis „aliment minune” care lupta local cu grasimea de pe abdomen. Asadar, vorbim despre uleiul de rapita, indicat datorita concentratiei mari de grasimi mononesaturate pe care acesta o are. In fond, orice aliment care contine grasimi mononesaturate ajuta la reducerea masei adipoase de pe abdomen, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Penn Sate, din America. Participantii la studiu au urmat o dieta pe baza de cinci uleiuri: ulei de rapita, ulei de rapita bogat in acid oleic, ulei de sofranas si in, ulei de sofranas si porumb si ulei de rapita bogat în acid oleic si imbogatit cu acizi grasi omega-3. Dupa dieta de patru saptamani, subiectii care au consumat ulei de rapita si ulei de rapita cu acid oleic au inregistrat o reducere a grasimii abdominale cu 1.6% mai mare decat ceilalti participanti la studiu. Asadar, beneficiile grasimilor mononesaturate pentru reducerea grasimii abdominale sunt incontestabile.

Ce proprietati benefice au grasimile mononesaturate?

Pe langa arderea grasimilor de pe abdoment, grasimile mononesaturate sunt indicate de medici pentru proprietatile lor benefice. Iata cateva dintre acestea:

  • reduc riscul aparitiei de boli de inima, accident vascular cerebral si cancer;
  • imbunatatesc functiile creierului;
  • reduc nivelul colesterolului;
  • contribuie la instalarea cu rapiditate a senzatiei de satietate;
  • combat diabetul prin stabilizarea nivelului de zahar in sange;
  • ajuta la pierderea kilogramelor in plus daca inlocuiesc complet grasimile trans si polinesaturate din dieta;
  • imbunatasesc sistemul imunitar;
  • furnizeaza energie si ajuta la mentinerea sanatatii pielii si parului;
  • ajuta corpul sa absoarba nutrienti, in speciali vitamine solubile in grasimi, cum ar fi vitaminele A, D, E si K.

Alimente bogate in grasimi mononesaturate:

  • migdale, arahide;
  • masline, avocado;
  • carne de peste;
  • cereale integrale;
  • ulei de masline;
  • nuci, seminte de floarea soarelui.

Care sunt alimentele interzise in dieta pentru un abdomen plat?

Daca am discutat despre ce este bine sa consumi astfel incat corpul tau sa arda grasimile de pe abdomen, trebuie sa stii si ce nu este indicat sa introduci in dieta atunci cand doresti sa iti modelezi zona abdominala. Exista o serie de alimente care depun grasimi exact in aceasta zona, pe care trebuie sa le scoti complet din regimul tau, pentru a obtine rezultatele dorite in cel mai scurt timp:

  • Alcoolul – bogat in calorii goale care sunt stocate in organism ca grasimi, alcoolul distruge in acelasi timp si tesutul muscular;
  • Carnuri grase – miel, porc, mezeluri, carne tocata;
  • Alimente greu de digerat (afumaturi, paine proaspata, paste);
  • Sucuri carbogazificate;
  • Zaharul si indulcitorii;
  • Prajelile – uleiurile procesate sunt contraindicate in orice cura de slabire.
2016-10-12T10:10:27+00:00 March 16th, 2016|Antrenamente, Bodybuilding, Sanatate|

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.